Promocja hotelu w świecie mobile

Liczba rezerwacji noclegów dokonywanych przy pomocy smartfonów z roku na rok rośnie. Hotele, które chcą wykorzystać potencjał sprzedażowy kanału mobile, powinny już dziś zainwestować nie tylko w responsywną stronę internetową, ale także w aplikację mobilną do obsługi hotelowej.reklama hotelu

Internet rządzi w branży hotelarskiej

Według przedstawicieli branży hotelarskiej Internet to obecnie najskuteczniejszy kanał komunikacji marketingowej. Jak się szacuje, niemal 70% rezerwacji noclegów na świecie dokonywanych jest w sieci, z czego 20% to rezerwacje wykonane przy pomocy urządzeń przenosnych. Kanał mobilny w branży hotelarskiej ma największy potencja rozwoju w kontekście sprzedaży, dlatego hotele, które chcą nie tylko utrzymać liczbę rezerwacji na aktualnym poziomie, ale także zwiększyć liczbę gości powinny poza wykorzystaniem tradycyjnych sposobów promocji hotelu w Internecie, zainwestować w narzędzia mobilne. W tym zakresie responsywna strona internetowa i aplikacja mobilna to pewnego rodzaju standard. Szerzej opisane działania reklamowe w branży hotelarskiej znajdziecie w materiale: https://brand.ceo/pl-pl/reklama-hotelu-skuteczna-promocja-hotelu-w-internecie/

Mobilna strona internetowa

Nowoczesne technologie z rozmachem wkroczyły do branży hotelarskiej. Dzisiaj zwykła strona internetowa z systemem rezerwacji to za mało, aby zawojować rynek turystyczny. W erze mobilnej standardem powinna być responsywna witryna internetowa, to znaczy taka, która będzie się automatycznie dostosowywać do szerokości i rozdzielczości urządzeń, na których będzie wyświetlana. Ludzie, a szczególnie podróżnicy nie rozstają się ze swoim smartfonem. Chcą w każdym miejscu i o każdej porze sprawdzić dostępność wolnych pokoi i dokonać rezerwacji. Strona powinna być „lekka”, to znaczy szybko się ładować. Ponadto musi być dobrze zaprojektowana pod kątem użyteczności. Przyjmuje się, że użytkownik maksymalnie po 3 kliknięciach powinien dotrzeć do istotnych dla niego informacji (adres, mapa dojazdu, telefon kontaktowy, adres e-mail, cennik itp.). Trzeba także pamiętać, aby opublikowane zdjęcia na stronie dobrze się wyświetlały na urządzeniach z różnymi systemami operacyjnymi. Wszak nie od dziś wiadomo, że obrazy najlepiej „sprzedają”, szczególnie w branży turystycznej. Obowiązkowym elementem powinna być przynajmniej anglojęzyczna wersja strony (najlepiej, gdyby strona miała kilka wersji językowych – wszystko zależy od grupy docelowej i lokalizacji hotelu). Jednak responsywna strona to nie tylko sposób na zwiększenie liczby rezerwacji w kanale mobile, to także zwiększenie widoczności hotelu w wyszukiwarce. Od jakiegoś czasu Google w wynikach organicznych wyświetla wyżej te firmy, które posiadają stronę RWD.

Aplikacja mobilna

W branży hotelarskiej panuje ogromna konkurencja, hotele muszą rywalizować nie tylko z innymi obiektami noclegowymi, ale także serwisami typu Airbnb. Nie chcąc oddać pola konkurencji, muszą gościom zaoferować nie tylko wyższą jakość usług w porównywalnej cenie, ale także maksymalnie uprościć proces rezerwacji i ułatwić dostęp do wszystkich udogodnień (np. możliwość rezerwacji miejsca parkingowego). Niewątpliwie narzędziem, które może sprostać aktualnym oczekiwaniom gości w tym zakresie, jest aplikacja mobilna. Dla osób, które dość często korzystają z hoteli i muszą dokonywać rezerwacji poza domem, aplikacja jest nieco lepszym rozwiązaniem niż strona internetowa.  Większość hoteli i sieci posiada już własne aplikacje, które gwarantują szeroki dostęp turystów do wszystkich usług. Jednym z pierwszych luksusowych hoteli na świecie, który postanowił swoim klientom zaoferować aplikację mobilną, był Ritz-Carlton. Umożliwia nie tylko szybki kontakt z obsługą hotelową, ale także zapewnia mobilną obsługę hotelową (m.in. możliwość zamówienia posiłku do pokoju) czy możliwość skorzystania z usług na życzenie. Oczywiście aplikacja zapewnia mobilny meldunek, można zameldować się już w taksówce, wprowadzając swoje dane i orientacyjny czas przyjazdu – otrzymamy wtedy SMS zwrotny z informacją, o której pokój hotelowy będzie czekał gotowy.

Hotele, które nie chcą tworzyć własnej dedykowanej aplikacji mobilnej z uwagi na koszty, mogą skorzystać z nieco tańszego rozwiązania, jakim są gotowe aplikacje mobilne do obsługi hotelowej.  Najbardziej zaawansowane aplikacje tego typu pozwalają zarządzać relacjami gości z hotelem, dokonywać rezerwacji online na każdym etapie interakcji.

Podsumowanie

W branży hotelarskiej mobilne rozwiązania ułatwiające dokonywanie rezerwacji z poziomu smartfona i umożliwiające dostęp do większości usług przy pomocy telefonu to przyszłość. Kto szybciej zaimplementuje mobilne narzędzia we własnej działalności, ten zyska nie tylko uznanie gości, ale także zwiększy poziom rezerwacji. A trzeba pamiętać, że tych dokonywanych przy pomocy smartfona z roku na rok będzie coraz więcej.