Samo otwarcie własnej firmy to stanowczo za mało. Czas na kolejny krok – jej rozwój! Zaplanuj go z głową i krok po kroku podążaj do przodu, wprost do sukcesu.
Po pierwsze – ucz się od najlepszych
Kiedy otwierałeś własną firmę, na pewno przed Twoimi oczami jawił się wzór – może gigant w Twojej branży, a może mniejsza firma, ale dobrze znana. Czy nadal podglądasz ich działania? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, to jest to poważny błąd!
Nie zachęcamy Cię do bezmyślnego naśladownictwa, ale do bacznej obserwacji kolejnych ruchów. Jeśli lider w Twojej branży zaczyna rozwój w określonym kierunku, być może to także odpowiednia droga dla Ciebie? Z drugiej strony obserwacja konkurencji da Ci jeszcze jedną ważną przewagę: możesz uczyć się na nie swoich błędach, a tym samym wystrzec się kłopotów innych.
Dzięki nauce od najlepszych szybciej (i taniej!) dojdziesz do swojego celu!
Po drugie – nie bój się być innym
Sukces nie jest przeznaczony dla wszystkich, lecz dla najlepszych. Żeby dołączyć do tego grona, nie możesz się bać być innym niż wszyscy! Postaw na innowację, na niesztampowość, na nowe wartości dla swoich odbiorców i dla swojej firmy.
Walcząc o przetrwanie trudno sobie pozwolić na szaleństwa. Niemniej jednak, jeśli wiesz, że w aktualnej sytuacji stać Cię na ryzyko i eksperyment – zrób to. Być może właśnie ten krok będzie przełomowym susem, który pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję o naprawdę długi dystans?
Po trzecie – inwestycja, czyli nic za darmo samo się nie zrobi
Bez inwestycji nie ma większych zysków – to prawda znana od dawna. Dlatego też, kiedy wiesz, że nadszedł czas na rozwój Twojej firmy, nie możesz na tym oszczędzać!
Inwestycje mogą mieć różny wymiar; możesz wynająć lub kupić nowe powierzchnie (większe biuro, dodatkowy magazyn, kolejna placówka), możesz zatrudnić wyspecjalizowanych ekspertów, możesz poszerzać rynki odbiorców, możesz też postawić na nowe produkty/usługi lub rozwój aktualnie proponowanych przez Twoją firmę.
Żeby podejmować inwestycje, potrzebne są ku temu środki. Najszybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firmy Monedo Now. Pożyczka na raty to ekspresowy zastrzyk gotówki dla Twojej firmy, na dodatek nie tracisz suwerenności ani wpływu na swoje działania! Innym sposobem jest pozyskanie inwestora finansowego lub branżowego.
Po czwarte – mierz wyniki działań
W najważniejszych obszarach funkcjonowania Twojej firmy koniecznie musisz monitorować KPI – czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Jak bez żadnych pomiarów dowiesz się, że rozwój już się rozpoczął?
Sprawdzaj na bieżąco wskaźniki, porównuj je z dostępnymi danymi konkurencji oraz z benchmarkami rynkowymi. Tylko w ten sposób będziesz w stanie kontrolować rozwój.
Po piąte – rozmawiaj ze swoimi klientami
Usługi i/lub produkty Twojej firmy nie służą samym sobie, lecz Twoim klientom. To dla nich przecież stworzona została Twoja firma – dlaczego dziś nie zapytasz ich, czego jeszcze potrzebują? Możesz to robić podczas sprzedaży lub realizacji usług, możesz zadzwonić i zapytać, wysłać mailowo ankietę.
Wszystko zależy od charakteru Twojego biznesu – na pewno znajdziesz najlepsze rozwiązanie.
Celem Twojej działalności jest realizacja konkretnej potrzeby klientów. Jeśli będziesz wiedzieć, czy są zadowoleni z Twoich usług i/lub produktów, czego im brakuje lub co lepszego ma konkurencja… masz odpowiedź na to, w którą stronę się rozwijać, żeby osiągnąć sukces i zwiększyć zyski!