Jak zadbać o wygląd sklepu przed świętami?

Świąteczne dekoracje w sklepach stacjonarnych zaczynają być montowane już w październiku. Sklepowe przygotowania do świąt otwierane są zwykle przez wyprzedaże letniego i jesiennego asortymentu. Tylko odpowiednie zaplanowanie wyglądu sklepu pozwoli odpowiednio wyeksponować produkty, tworząc świąteczny wystrój, który jest przyjazny i atrakcyjny dla klienta.

Stawiając na tradycję i przyzwyczajenia z nutą innowacji i oryginalności

Z marketingowego punktu widzenia, konsument jest osobą, której zakupowe decyzje kierowane są poprzez nawyki i zwyczaje. Co więcej, Polacy uchodzą za klientów mocno przywiązanych do tradycji. Kierując się takimi założeniami, tworzony wystrój sklepu, stoiska reklamowe i ekspozycje powinny wychodzić swoim designem naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.

Lokalizując szczególnie promowane produkty w miejscach, które skupiają największą uwagę klientów i są umieszczane dokładnie tam, gdzie klient się ich spodziewa, możliwe jest efektywniejsze wykorzystanie potencjału świątecznego zakupowego szału. Istnieją firmy specjalizujące się w tego typu komunikacji wizualnej, np. Canvas.

Dbając o odpowiednio angażującą i intrygującą oprawę stoisk reklamowych, możliwe jest dotarcie do szerszego grona klientów. Zaciekawiając i intrygując innowacyjnością oraz oryginalnością oprawy łatwo zbudować ekscytację i poczucie wyjątkowości w umysłach konsumentów. Taki efekt można osiągnąć poprzez zamówienie profesjonalnych stoisk reklamowych.

Święta to okres, w którym cena przestaje odgrywać tak istotną rolę, a na przód wysuwa się wyjątkowość i unikatowość. Klienci podczas świąt częściej kupują sercem niż głową, ponad 90 proc. klientów w okresie świątecznym kupuje pod wpływem impulsu – warto wziąć to pod uwagę podczas strojenia sklepu.

Około 80 proc. klientów robi zakupy na ostatnią chwilę

Wobec powyższej statystyki, doskonałym pomysłem na sprzedaż najpopularniejszych świątecznych produktów, jest umieszczenie ich na ekspozycjach i stoiskach przy wejściu/wyjściu ze sklepu, w centrum oraz obok linii kas. Estetyczne i czytelne ekspozycje oraz stoiska reklamowe pozwolą klientowi na szybsze podjęcie zakupowej decyzji.

Jakie elementy świątecznego wystroju sklepu angażują klientów?

Możemy wyróżnić wiele aspektów, które podświadomie i świadomie oddziałują na klientów. Pierwszym, co konsument dostrzega po wejściu do sklepu jest… zapach. Warto pomyśleć nad aromatyzerami umieszczonymi w wejściu oraz w kluczowych miejscach w sklepie. Stawiając na typowo świąteczne zapachy, będziemy w stanie lepiej skorelować sklep ze świętami, rozluźnić klienta i wprawić go w pozytywny nastrój. Podobnym działaniem odznacza się grająca w tle, przyjemna dla ucha świąteczna muzyka.

Wśród elementów świątecznego wystroju należy wyróżnić także przyjemne oświetlenie i świetlne eksponowanie kluczowych produktów. W okresie świąt na popularności zyskuje kierowanie uwagi konsumentów za pomocą scen świetlnych. Mogą być to migoczące choinki, reflektory podświetlające od dołu stoiska reklamowe lub ekspozycje, czy przytulne oświetlenie w strefach produktów kojarzących się ze snem lub odpoczynkiem.