Mimo tego, że żyjemy w świecie smartfonów i komputerów, wizytówki nadal są w biznesie powszechnie wykorzystywane. Niestety, okazuje się, że wielu właścicieli firm kompletnie nie zdaje sobie sprawy z tego, jaka powinna być naprawdę dobra wizytówka. A tylko taka przyniesie oczekiwane efekty. W naszym artykule podpowiadamy o czym pamiętać, projektując wizytówkę, aby spełniła ona swoją rolę.
Standardowe wymiary
Jeśli wizytówka ma przynieść efekt, nie może być wyrzucona bądź zniszczona przez osobę, która ją otrzymała. Dlatego trzeba pamiętać o tym, aby nie silić się na oryginalność, wybierając wizytówkę o wyjątkowo dużym rozmiarze. Dobre wizytówki to takie, których rozmiary są standardowe. Za takie uznaje się te o rozmiarze 90x50mm. Taka wizytówka zmieści się zarówno w wizytowniku, jak i w portfelu. Nie zawadza, można schować ją bez problemu.
Jakość wykonania na naprawdę wysokim poziomie
Bardzo ważne jest, aby wizytówka naprawdę dobrze się prezentowała. Świadczy ona bowiem zarówno o firmie, jak i osobie, do której należy wizytówka.
Dlatego warto postawić na wizytówki wykonane po prostu świetnie. Jeśli już decydujemy się na wizytówkę, nie należy oszczędzać na jej wykonaniu. Trzeba wybrać dobry papier, warto również zdecydować się na foliowanie. Wykończenie w eleganckim macie to idealne dopełnienie całości.
Aktualne dane
Błędem, który popełnia wielu właścicieli wizytówek jest wręczanie potencjalnemu klientowi wizytówki, która zawiera nieaktualne dane. Taka wizytówka nigdy nie spełni swojej roli. Co więcej, może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego. Niedopuszczalne jest także skreślanie długopisem danych nieaktualnych i dopisywanie tych, które są zgodne ze stanem rzeczywistym. Taka wizytówka nie wygląda profesjonalnie i raczej nie zachęci do nawiązania kontaktu.
Estetyka
Jeśli decydujemy się wręczyć klientowi wizytówkę, musimy upewnić się, że jest ona czysta. Dawanie wizytówki poplamionej kawą jest pomysłem, z którego należy naprawdę szybko zrezygnować. Podobnie wówczas, gdy wizytówka ma na przykład pozadzierane rogi czy jest naddarta. Takie wizytówki powinny trafić do kosza. Jak się jednak okazuje, wiele osób kompletnie o tym zapomina. Wręczają klientom wizytówki, które są brzydkie, nieestetyczne, wyglądają na używane.
Dobra wizytówka nadal pomaga w relacjach biznesowych. Warto o tym pamiętać zanim zdecydujemy się z niej zrezygnować. Nie można jednak zapomnieć o tym, że wizytówka przyniesie oczekiwany efekt jedynie wówczas, gdy będzie zgodna z naszymi wskazówkami. W przeciwnym razie nie warto wydawać na nią pieniędzy.