Kolejki w bankach to już przeszłość, bo obecnie można szybko i wygodnie zarezerwować wizytę w banku poprzez serwis Booksy. Aplikacja do tej pory znana z opcji rezerwacji wizyt u fryzjera, kosmetyczki czy masażysty, wkroczyła do branży bankowej, co powinno spotkać się z zadowoleniem klientów chcących przyjść do banku na wyznaczoną godzinę i mieć spokojnie czas na rozmowę z doradcą i załatwienie swoich spraw. Jak to działa? Kto może skorzystać z takiej funkcji?
Serwis do rezerwacji: Booksy
Booksy istnieje od 2015 roku i powstał z inicjatywy polskiego start-upu. Serwis oraz aplikacja Booksy pozwalają na rezerwację wizyt u fryzjerów, kosmetyczek, makijażystów, trenerów personalnych, fizjoterapeutów, rehabilitantów, podologów, a także stomatologów czy psychoterapeutów. Można umówić się także na zabiegi medycyny estetycznej, na sesję jogi, na masaż czy na piercing. Booksy specjalizował się dotąd w branży urody i zdrowia, ale ostatnio dodał możliwość umawiania wizyt w bankach, tym samym rozszerzając działalność na sektor finansowy poprzez współpracę z – jak na razie – dwoma dużymi bankami w Polsce.
Popularność aplikacji z Polski
Booksy szybko stał się popularnym serwisem nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Szczyci się aż 7 milionami klientów zarejestrowanych w Polsce, USA, Hiszpanii, RPA, Wielkiej Brytanii czy Brazylii. Nawet pandemia nie zaszkodziła aplikacji, mimo zamknięcia większości lokali usługowych. Panował mniejszy ruch w serwisie, ale twórcy wykorzystali ten czas spowolnienia, by dodać nowe funkcje, np. płatności mobilnej. Już na początku maja, wraz z powolnym odmrażaniem gospodarek na świecie, liczba rezerwacji była kilka razy wyższa niż ta przeciętna przed pandemią. Spragnieni usług z branży beauty i zdrowotnej użytkownicy chętnie umawiają się na wizyty przez aplikację, aby uniknąć czekania w lokalach i narażania się na kontakty z innymi klientami.
Banki oferujące rezerwację wizyt w Booksy
Booksy idzie za ciosem i po sektorze beauty podbija branżę bankową. Aplikacja od 28 maja umożliwia rezerwację wizyty w 45 oddziałach Alior Banku oraz w 100 oddziałach BNP Paribas od 19 maja. Współpraca przynosi korzyści wszystkim stronom – klienci mogą wygodnie umówić wizytę w banku i ominąć kolejki, aplikacja Booksy dociera do nowych odbiorców, rozszerzając swoją ofertę, współpracujące z nią banki mogą odciążyć oddziały i lepiej zaplanować dostępność doradców w placówkach, a analitycy bankowi mają czas na rzetelne przedstawienie oferty i doradztwo klientom w czasie zaplanowanej wcześniej w Booksy wizyty. Połączenie sił z Booksy to dla BNP Paribas i Alior Banku kolejny krok w stronę digitalizacji usług.
Kto i w jakim celu może zarezerwować wizytę w banku?
W BNP Paribas mogą umówić się poprzez Booksy klienci zainteresowani produktami hipotecznymi i inwestycyjnymi. W Alior Banku zaś oferta rezerwacji wizyty online i mobilnie jest skierowana do:
klientów indywidualnych szukających doradztwa w zakresie ROR, lokat, pożyczek, kredytów, inwestycji i innych produktów.
mikroprzedsiębiorców chcących założyć konto firmowe lub osobiste, wziąć pożyczkę czy kredyt, założyć lub zamknąć lokatę, sprawdzić ofertę kredytów hipotecznych i inwestycyjnych.
Dostępne oddziały w Booksy to na razie placówki z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, ale jeśli usługa będzie się cieszyć popularnością, Alior Bank planuje rozszerzenie możliwości rezerwacji wizyt na oddziały w innych miastach. W planach być może znajdzie się też pojawienie się usługi w aplikacji Alior Mobile.
Jak zarezerwować wizytę w banku poprzez Booksy?
Aby zarezerwować wizytę w banku poprzez Booksy, należy zarejestrować się na portalu Booksy lub w aplikacji mobilnej, którą można pobrać na smartfon z Androidem lub iOS. Aplikacji szukaj w App Store lub Google Play. Rejestracja zarówno w serwisie, jak i w aplikacji możliwa jest za pomocą konta na Facebooku, co skraca jej czas. Po rejestracji, zaloguj się do serwisu lub aplikacji, a następnie wybierz kategorię usług, która Cię interesuje – czyli, w tym przypadku, bankową. Wskaż placówkę, wybierz datę oraz godzinę i gotowe. Przyjdź do oddziału w wyznaczonym terminie.
Ważna informacja – aby zarezerwować wizytę w banku nie trzeba być jego klientem, bo to funkcja oferowana także potencjalnym klientom, którzy dopiero chcą zapoznać się z jego ofertą.