Jak otworzyć własny sklep?

Myślisz o założeniu własnej działalności? To krok, który pozwoli ci na rozwinięcie zawodowych skrzydeł. Ale żeby tak się stało, warto postawić na dobry i przemyślany pomysł na biznes. Franczyza jest jednym z najpewniejszych na rynku rozwiązań. Jak otworzyć sklep pod szyldem znanej marki?

Franczyza a własna działalność

Osoby, które zastanawiają się, jak otworzyć sklep, mają do wyboru zazwyczaj dwa rozwiązania: samodzielny start „od zera” lub współpraca z siecią franczyzową.

W tym pierwszym przypadku trzeba zadbać o kapitał początkowy, wynajem lub kupno lokalu, działania marketingowe mające na celu zbudowanie świadomości wśród klientów oraz nawiązanie współpracy z dostawcami. Słowem po stronie przedsiębiorcy leży pełna odpowiedzialność i ryzyko, zwłaszcza na początku, gdy placówka nie ma jeszcze stałej bazy klientów. Jest to zatem wymagający i czasami  ryzykowny pomysł na biznes.

Franczyza tymczasem gwarantuje dużo lepszy start i daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Współpracując ze znaną marką, otrzymujesz cenną wiedzą ekspercką, narzędzia niezbędne do prowadzenia biznesu w handlu, asortyment produktowy oraz zaplecze reklamowe i promocyjne. W przypadku niektórych sieci nie ponosisz również opłat za lokal. Taka współpraca ma wiele zalet.

Niewielka opłata wstępna

Dla wielu przyszłych przedsiębiorców główną przeszkodą jest kapitał początkowy, jaki trzeba zgromadzić, by w ogóle myśleć o założeniu własnego punktu handlowego. Trudno wyobrazić sobie, jak otworzyć sklep „na własną rękę” bez przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych w zapasie.

Na szczęście przy współpracy franczyzowej opłata początkowa jest znacznie niższa. Znane sieci sklepów spożywczych proponują opłatę wynoszącą około 5 tysięcy złotych. Nie jest to dużo, jeśli weźmie się pod uwagę liczne korzyści takiego rozwiązania.

Punkt handlowy stworzony od postaw

Jak otworzyć sklep, nie mając lokalu, towaru, reklamy i niezbędnego sprzętu?  Można się tego podjąć samodzielnie lub zdecydować się na wspomnianą już franczyzę. W tym drugim przypadku to franczyzodawca zadba o wszelkie niezbędne elementy prowadzonej działalności.

Można więc powiedzieć franczyzobiorca, przychodzi „na gotowe”, oczywiście po odpowiednim wdrożeniu merytorycznym i po podpisaniu umowy franczyzowej.

Zgłoś się do profesjonalnego franczyzodawcy

Idealny pomysł na biznes? Franczyza! W powyższych akapitach staraliśmy przekonać cię do takiej formy współpracy i mamy nadzieję, że się to udało. Jest naprawdę wiele korzyści tego rozwiązania i warto je wziąć pod uwagę, jeśli planujesz dla siebie inny scenariusz niż praca na etacie.

 

By być w pełni zadowolonym ze współpracy, warto wybrać sprawdzonego i rozpoznawalnego franczyzodawcę o ugruntowanej pozycji na rynku handlowym. Wówczas masz pewność, że za danym logo przyjdą również klienci, którzy konkretną markę już rozpoznają i cenią.